^W górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Projekt „Starszy brat, starsza siostra”, to pomysł na współpracę uczniów kl. VI z uczniami kl. I, która pomogłaby przełamać pierwsze trudności, niepewność, złe samopoczucie nowo przyjętych uczniów w poczet społeczności SP 47. Starsi uczniowie, którzy szkołę i jej codzienne realia dobrze znają, wezmą „pod skrzydła” (zaopiekują się) uczniami kl. I służąc im radami, spostrzeżeniami, rzeczową pomocą (np. pomagając odrabiać lekcje, pomagając w wykonywaniu prac plastycznych itp. ), opowiadając o swoich przeżyciach i jak sobie radzili w różnych sytuacjach.

            W bieżącym roku szkolnym (2018/2019) uczniowie kl. VI A zaopiekowali się uczniami kl. I A. Z „giełdy pomysłów” na godzinie wychowawczej w klasie VI A wypłynęło wiele ciekawych pomysłów działań do realizacji w ramach projektu, np.: wspólne zajęcia sportowe, plastyczne, wspólne wyjścia, pomoc w odrabianiu lekcji lub tłumaczenie niezrozumiałych zagadnień przedmiotowych. Z p. Anią Stramską, wychowawczynią klasy I A ułożyliśmy ogólny plan współpracy. Udało nam się zrealizować kilka fajnych spotkań:

  • poznajmy się – przywitanie, wzajemne przedstawianie się, ogólne zasady współpracy,
  • wizyta uczniów kl. I A na pokazie talentów, zainteresowań, kolekcji uczniów z kl VI A,
  • uczniowie kl. VI A pomagali „pierwszakom” w wykonaniu kotylionów na uroczystość z okazji 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości,
  • spotkanie z uczniami kl. I A z okazji zbliżających się Andrzejek – wróżby andrzejkowe,
  • pomoc uczniom kl. I A w wykonaniu masek karnawałowych,
  • LEKCJA OTWARTA – wychowanie fizyczne – „Rozwijamy sprawność ogólną metodą obwodu stacyjnego”

            Kończy się powoli całoroczna współpraca  - mamy nadzieję, że i dla tych „Małych” i tych „Dużych” był to fajny rok – pokonali granice wieku, chętnie sobie pomagali, chętnie się odwiedzali, cieszyli się na swój widok, rozmawiali. Uczniowie klasy VI odchodzą, idą dalej po nowe doświadczenia, znajomości – jednym i drugim życzymy pomyślności i szczęścia na dalszych, życiowych drogach.

 

wychowawczynie:

kl. VI A – Małgorzata Gruszczyńska  

kl. I A    – Anna Stramska

Uczniowie klasy 4e wzięli udział w projekcie „3D-DRUKUJ DOTKNIJ DOŚWIADCZAJ” organizowanym przez Multicentrum. Polegał on na stworzeniu interaktywnej, dotykowej gry pamięciowej typu memory przy wykorzystaniu druku 3D, z której będą mogły korzystać dzieci z dysfunkcją wzroku. Inspiracją dla prac plastycznych, kompozycji dźwiękowych i wydruków 3D były motywy zwierząt występujące w muzyce poważnej.

                                          

wych. Edyta Nowakowska-Laks

W środę 28 stycznia 2019 r. klasy 4e i 5c uczestniczyły w balu karnawałowym. Uczniowie musieli przebrać się za dowolną postać literacką. Uczestnicy balu wykonali to zadanie rewelacyjnie! Wykazali się ogromną pomysłowością w doborze strojów. Najciekawiej przebrani uczniowie zostali nagrodzeni.

Wspólne konkursy, zabawy i tańce zbliżyły do siebie obie klasy i sprawiły, że nawiązały się nowe przyjaźnie. Wszyscy uczniowie świetnie się bawili.


Nauczycielki
Edyta Nowakowska-Laks
Angelika Zając

7 I 2019 r. uczniowie klasy 6a wzięli udział w zajęciach w Multicentrum – „Mechaniczne instrumenty”, na których poznali mechanizmy działania kurantów, pianoli, pozytywek.  W dalszej części zajęć uczniowie  podjęli się zadań konstruktorskich – budowali z klocków K’nex pozytywki, które grały dzięki sensorom ultradźwiękowym Arduino.

 

wych. Małgorzata Gruszczyńska